2011.02.27. 22:50

Az index etanol fórumát olvasgatva feltűnt, hogy az egyik kolléga nem kicsit szidja XY átalakítót, mert olyan brutális túlfogyasztása lett autójának, hogy azt már nem annyira öröm nézni. A kolléga azt is hozzátette, hogy mindig egy bizonyos kúton tankolt. Utánanéztem, egyelőre nem érkezett egyetlen szavazat sem erre a kútra az e85kutak oldalon. Hmm... Akkor vagy az van, hogy...

1. lehetőség:
A kolléga által használt átalakító tényleg egy kalap kaki, amit nehezen hiszek, hiszen az egyik legnagyobb magyar gyártóról van szó, és rajta kívül nagyon sokan elégedetten használják a kütyüt - nem fogom leírni, pontosan melyikről van szó

2. opció:
A kolléga autója brutális túlfogyasztással reagál a hidegre, mert pl rövid távokon használja. Ez simán lehet, és nincs is benne semmi különös. Rövid távokon járva bizony nem feltétlenül éri meg E85-öt használni.

3. változat:
A kút a ludas, azaz az itt árult etanol nem megfelelő minőségű. Sajnos tapasztaltam már személyesen is ilyet.

 

Az első esetet kizárhatjuk, a másodikról sajnos nincs információnk, nézzük tehát a harmadik opciót. A kutat alaposabban szemügyre véve Budapest egyik legolcsóbb E85 kútjáról van szó, ami már alapból is megerősíti a gyanút, főleg ha hozzáteszem, hogy kedvenc Taszi bácsimnál 11 Ft-tal olcsóbb literenként (Agipnál kb 20-szal...). No de álljunk pozitívan a dologhoz: Miért ne lehetne ennyivel olcsóbb? Próba cseresznye. A közelben volt dolgom... vagy hát "csak" 10km kitérőbe telt elmennem a kútra. Jól kiszámoltam, hogy igen, ilyen árak mellett bőven megéri elmennem megtennem azt a kitérőt a kútig. (Konkrétan ezzel a vadi új kalkulátorral számoltam - ez itt a reklám helye, és igen, én csináltam :P)

Szóval irány a kút. Jártam már ilyen "márkájú" kútnál még a benzines korszakomban - de fura ezt leírni... és milyen régen volt :) Akkor is olcsók voltak már, így mielőtt először befutottam hozzájuk kicsit utánuk olvastam. A pletykák szerint azért tudnak feltűnően olcsók lenni, mert egyszerűen nem költenek semmire az üzemanyag beszerzésen és a munkabéreken kívül. Ez onnan látszik, hogy a benzin korszakos kedvenc kutam egy gyártelep közepén található, egyetlen konténerbódéból és két kútfejből áll. Itt egyébként sok-sok hónapon keresztül gond nélkül tankoltam, csak pl ablakot mosni már nem tudtam... sem csokit venni, sem kereket fújni, sem porszívózni, sem semmit. Csak tankolás. Ennyi. A kutat amúgy viccesen csupán egy egészen kicsit hót béna tábla hirdeti a szomszéd főút mellett... de valamit valamiért.

No de ennyit a benzin korszakos kutamról, vissza az olcsó E85 lelőhelyhez. Nos ez már egészen fejlett. Van szép kis shop, van levegő, sok kútoszlop, stb.

Kísérlet indul. Beálltam, tankoltam, örömtelien keveset fizettem. Eljöttem. Azóta mindössze kb 100km-t vezettem városi környezetben, de azt kell mondjam az ég világon semmi különbséget nem érzek.

Csak halkan jegyzem meg, hogy mintha, de csak mintha jobban húzna a gép, de ez már tényleg csak a helyi sámánok meg az én kis pszichém összejátszása lehet a némiképp jobbra fordult időjárással :)

Folyt köv...

Címkék: fogyasztás kalkulátor benzinkút költség etanol bioetanol e85

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr242696284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.03.01. 19:14:15

Vészjóslóan gyorsan ereszkedik az üzemanyagszintmérő mutatója :S
De ne fessük az ördögöt a falra, várjuk ki a következő tankolást
süti beállítások módosítása