2010.07.14. 23:48

Igen, megcsináltuk! Sikerült elérnem, hogy szinte teljesen úgy indul az autó mint ahogy benzinnel is tette.
A két pici különbség, hogy valamivel hosszabban kell indítózni, és hogy eleinte minimálisan ingadozik az alapjárat. A konfiguráció tehát alapjaiban véve megfelelő, kisebb finomhangolás vájtgépészfülű felhasználók számára még lehetséges.

Íme egy szép kis ábra az esti etanolos mérésről:
 


Az ábrára kattintva megnézheted nagyban is, úgy pedig már elég jól látszik a fordulatszámot reprezentáló lila vonalviselkedése. Az elején rögtön beáll egy stabil fordulatra, majd mikor a narancssárga vonal zuhanni kezd, ezzel jelezve, hogy véget ért a 30 másodpercre állított melegedési fázis, akkor a motor kicsit bizonytalanná válik, majd valahol még 30-60 másodperc eltelte után stabilizálódik.

Maga az indulás - ha úgy tetszik beröffenés - szinte tökéletes. Tarthatna egy picit rövidebb ideig, de egyébként semmi probléma.

Az egyik korábbi posztban írt todo lista első eleme, miszerint állítsam 10 másodpercre az indítózás utáni fázis hosszát, meglehetősen rossz ötletnek bizonyult. Ezt még a reggeli mérés grafikonja bizonyítja:


Itt jól látszik az előző ábrához képest förtelmesen hatalmas kék hegy (indítózási túldúsítás), és a hegyomlás alatt vicsorgó összekócolt lila farkasfogak (fordulatszám). Innen egyértelműen lehetett következtetni a hiba okára. Visszavettem tehát ezt az értéket az eredeti 2 másodpercre.

A többi konfigurációs érték honnan jött?
Nos bevallom, eddig nemigen néztem szét a kis etanol kütyü konfiguráló program mappájában, és a leírást is csak felületesen olvastam át. Így történhetett, hogy csak most vettem észre, hogy van egy swift-hez való konfigurációs fájl a csomagban, amit ráadásul elég markánsan eltér azoktól az értékektől amit nekem a szervízben beállítottak.
Egyre inkább úgy érzem, hogy kb semmit sem méricskéltek a srácok, csak beszerelték, pár adaton módosítottak, amiről biztosan tudták hogy jó lesz, beindították, beröffent, oszt "jólesz az haggyad".
No de vissza a konfigurációhoz. Először csak egyszerűen ezzel a swift-hez valóval próbálkoztam kicsit összegyúrva a korábbi konfiggal, és rögtön érezni lehetett a javulást. Kevesebb fulladozás, kevésbé kilengő fordulatszám, hamarabb magához térő motor. Az konfigurációs táblázatból rögtön látszott, hogy sokkal, de sokkal üzemanyaggal operálunk. Ezen tuningoltam egy kicsit és lőn első ábra majdnem tökéletes indulással :)

A sikeren felbuzdulva továbbmentem a következő számú feladatra: főkompenzációs érték. A gyári beállítás 22, azaz 22%-kal kap több üzemanyagot a bemelegedett motor a benzinüzemhez képest . Ezen még az autó képes kb 10%-os plusz-mínusz korrigálni, de ez nagyon típus függő, jobb eltalálni a megfelelő értéket.


Itt sorra egymás után 17, 13, 7 és 0 (!!) szerepel főkompenzációként (zöld).
Az igazán meglepő az, hogy mindegyik esetben, még a 0 extra dúsítás mellett is gond nélkül beindult a motor, és stabil fordulatra állt be. (A végén a kis lila tüske egy gázfröccs :)

Na mondom ezt most már ki kell próbálnom. A párszáz méteres próbakör során viszont kiderült, hogy 0-ra ugyan beindul a gép, a motor szépen forog, viszont ereje egy szál se. Ahogy meg kellene mozdulni, úgy viselkedik, mintha kemény mínuszok röpködnének odakint. Rángat az autó, vánszorog, nagyon lassan pörög föl a motor.

Jól van, akkor a 0% extra dúsítás felejtős, gondolom a 7 is. A következő meseszám a 13 :)
Határozottan jobb a 0-nál, de inkább ne forszírozzuk. Maradjunk csak szépen a 17-nél. Azzal már úgyis mentem ma kb 10 km-t és egészen jónak érződött.
A mai nyerőszám tehát a 17-es.

Azt hiszem leszek olyan eszelős hogy addig bizgetem a gépet, amíg az indítási folyamat is el nem éri a tökéletest :)

 

Címkék: mérés etanol bioetanol grafikon e85 dúsítási arány átalakított autó

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr72620200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása