2011.04.20. 10:07

Na tegnap este végre beszereltem a káundencsi-szürcsit. Reggel nem sikerült, mert az az egyetlen csavar ami tartotta olyan brutál meg volt húzva, hogy kellett hozzá valami normális kulcs, ami meg nem volt a farzsebemben. Szóval este bepakoltam a szűrőt, szépen rá a házra a matricát, hogy kéretik nem kicserélni, mert ez egy one million mile filter.

Aztán csak nem bírtam ki, mentem egy kört Budaörs felé a pályán, szigorúan 4000 fölött tartva a fordulatot, meg a tök üres fel/lehajtón 20-ig lassítva, hogy legyen honnan gyorsítani. 

A tapasztalat?
Szépen felpörgő motor, egészséges hang, érzésre élénkebb gyorsulás, mozdulatlan átlagfogyasztással.

Persze, gondoljunk bele ebbe egy kicsit. Ennek nagy része vagy picológia, vagy nem. Vagy beképzelem magamnak, hogy jobb, vagy tényleg jobb. A mozdulatlan átlagfogyival meg az a helyzet, hogy így az eddigi 200km-re amit mentem a tankból, hogy most ráhajtottam 20-at, az kb akkor látszott volna meg ( = moccant volna egy tizedet az átlagmérő ), ha ez alatt a 20 km alatt vagy egy teljes literrel többet / kevesebbet eszik.

Szóval azon kívül, hogy tegnap örömködtem egy sort, igazából még nem tudok érdemben nyilatkozni :)

Címkék: offtopic benzin

 2011.04.18. 21:23

Hájippiájjéé. Megjött végre a külföldiából rendelt hájperformansz légszűrő. Korábbi posztokban már említettem, ez a kulcs összetevő amit terveztem még az etanol átalakítás előtt beépíteni. Merthogy ugye egy ilyen szűrő több levegőt ad a motornak, amitől az gyorsabban tud felpörögni, élénkebb lesz, és egyes modellek esetében teljesítmény növekedés és/vagy fogyasztás csökkenés is tapasztalható. A fogyasztáscsökkenést nem fogom érezni, ebben szinte biztos vagyok. Ez egy amúgy is elég precíz kis gép, olyanoknál szokott látványos lenni, akik - jellemzően amcsi - böhömnagy motorokkal szerelt gépekkel járnak. Hallottam már 1.5 literes csökkenést is, igaz egy kicsit idősebb 7-es bömbi tulajtól. Mármint a bömbi volt az idősebb, nem a tulaj. Na mind1 :P Meg a bömbi nem is amcsi. De a K&N meg az, és az oldalukon sok amcsi kocsival példállóznak

nadeösszevisszacsapongok

Szóval hogy miért kell ezt még etanol átalakítás előtt?
Egyrészt, hogy legyen mihez mérni a motor élénkséget, meg az esetleges szűrőcsere utáni fogyasztás változást. Aztán ott van még az is, hogy egy átalakítót, akármilyen kifinomult is, azért kell finomhangolni, azt meg szerintem jobb akkor megejteni, mikor már a kocsin motorikusan nem változtatok, még ilyen kismértékben sem.

 

Címkék: offtopic mérés benzin

süti beállítások módosítása