Hájippiájjéé. Megjött végre a külföldiából rendelt hájperformansz légszűrő. Korábbi posztokban már említettem, ez a kulcs összetevő amit terveztem még az etanol átalakítás előtt beépíteni. Merthogy ugye egy ilyen szűrő több levegőt ad a motornak, amitől az gyorsabban tud felpörögni, élénkebb lesz, és egyes modellek esetében teljesítmény növekedés és/vagy fogyasztás csökkenés is tapasztalható. A fogyasztáscsökkenést nem fogom érezni, ebben szinte biztos vagyok. Ez egy amúgy is elég precíz kis gép, olyanoknál szokott látványos lenni, akik - jellemzően amcsi - böhömnagy motorokkal szerelt gépekkel járnak. Hallottam már 1.5 literes csökkenést is, igaz egy kicsit idősebb 7-es bömbi tulajtól. Mármint a bömbi volt az idősebb, nem a tulaj. Na mind1 :P Meg a bömbi nem is amcsi. De a K&N meg az, és az oldalukon sok amcsi kocsival példállóznak.
nadeösszevisszacsapongok
Szóval hogy miért kell ezt még etanol átalakítás előtt?
Egyrészt, hogy legyen mihez mérni a motor élénkséget, meg az esetleges szűrőcsere utáni fogyasztás változást. Aztán ott van még az is, hogy egy átalakítót, akármilyen kifinomult is, azért kell finomhangolni, azt meg szerintem jobb akkor megejteni, mikor már a kocsin motorikusan nem változtatok, még ilyen kismértékben sem.