2011.03.29. 16:31

Lassan két hete, hogy az új pusztító nálam lakozik. Egyelőre kb 200 km városi kilométert tesz ki a közös múltunk, az is nagyrészt a szokásos munkábajárós napi 10km oda, 10km vissza. Ebből a 10 km-ből ... (pilla gugli mapsz elő, mérek) ... 4 vagy 7 km (attól függ merre jövök) a 6-os úton tevődik meg, 60-as 70-es táblánál, ami nemigen mondható városi közlekedésnek. Lényeg a lényeg, Pusztító étvágyát nemigen lehet elmozdítani a 7 literről, se le, se föl - ha hihetek persze a fedkomp adatainak. Hondásbácsi - az előző tulaj - szerint nyugodtan elhihetem amit mutat, úgyhogy most örülés van. Igaz, hogy ez nem város, mégis Tütü, az öreg Accord itt 10-et simán benyomott, etanolból meg 13-mat, ha rossz helyen tankoltam, vagy piszok hideg volt, vagy a kettő kombinációja, akkor akár 14-et is.

Az a terv, hogy pár hónapot még tesztelés jelleggel várok az átalakítással, hogy tudjam, mégis mihez mérjem az etanolos menetteljesítményt meg fogyasztást. Pusztító állítólag pályán is megelégszik 6.5 - 7 literrel, de hallottam már 8-at és 5.5-et is. Meglássuk.

A tesztidőszak vége felé első lépésben Tütühöz hasonlóan Pusztító is kap egy jó kis K&N stock replacement légszűrőt. Ez azért jó, mert több levegőt kap a motor, de mivel a gyárival egyező méretű, nem kell átalakítani semmit. Egyszerűen, ahogy egyébként is cserélné az ember, pár csavarral kiszedjük a régit, helyére a K&N és kész. Ezután az éves szűrőcsere helyett egy éves szűrőtisztítás lesz a procedúra. Mit várunk ettől? Nos, alacsonyabb fogyasztást már biztosan nem, - szerintem ennél lejjebb már nincs :) - viszont vehemensebb gázreakciót és élénkebb felpörgést igen. 

Miért nem direktszürcsi? A direktszűrő egyrészt vagy a motortérből szívja a forró levegőt, aminek senki nem örül (erőtlenség, magasabb fogyasztás), vagy lukat kell neki vágni a mottetőn, vagy elcsövezni a lökösig, vagy valahova, ahonnan hideget szívhat, ezek viszont már komoly átalakítások, és persze drágák is. Szóval inkább nem.

A következő lépés egy E85 átalakító. Jelen állás szerint egy E85power a kiszemelt áldozat.
Marketing rizsa nincs, szóval nem is nagyon indoklom a dolgot, én ezt választottam, és kész :) Körbekérdezgettem, találtam pár embert ilyen-olyan fórumon akik ugyanilyen kocsival és átalakítóval próbálkoztak. A várható túlfogyasztásom 30% körül lesz, ami pontosan olyan, mint Tütü esetében a BioETUN-nal. - Tüdümm-csüssz! -

Szóval mivel a kis Pusztító elég szép fogyasztási adatokat produkál, és emellett várhatóan nem túl jó túlfogyasztási mutatókkal rendelkezik, nem sürgetem az átalakítást... persze pár plusz kis forgató-nyútonnak azért örülnék :) Tudom, legyen elég a 154Nm egy egyhatostól, de hát ha egyszer van ott még!

Címkék: fogyasztás átalakítás teljesítmény etanol bioetanol e85 bioetun e85power

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr912782349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása