A tegnapi német fosparádé hatására, gondoltam körülnézek ismét japán körökben. Az egyik ilyen a 2001-2005-ös civic, abból is a gömbölyű 3 vagy 5 ajtós. Hétvégén megnézek egyet, de így elsőre túlságosan is városi kisautó benyomását kelti.
A mai pozitív fordulat a 2. körben kizárt Avensis visszatéréss. Merthogy nem minden 2000 utáni faceliftes VVTi motor direkt befecskendezéses. Hoppá! Gyors check...
A keresgélés leges-legelső gondolata és hőse, az 1.8 VVTi visszatér!
Hajszálra egyező tömeg/lóerő és tömeg/nyomaték adatok a mostani kocsival, - ami nekem elég - emellett autópályán ~7.5 liter 130-as tempó mellett, ha lehet hinni a népítéleteknek. Wikipedia, gugli, motorkód az e85 átalakító gyártónak, és lám, a válasz IGEN, az autó átalakítható etanolosra.
Jippiájjé!
Annak idején a E85-üzemképtelenség hite mellett az is hozzájárult az ötlet elvetéséhez, hogy a típusból egyszerűen nem létezett eladó példány. Nos, ha azt vesszük az eladó példányok száma megvégtelenszereződött, de még így is csak négy van belőlük :) Ebből viszont három olyan amit érdemes lehet megnézni.
Van azonban egy bökkenő. Ezek Toyoták. Mindegyik közel 200 000 km-t futott, így vétel után igencsak ajánlott legalább egy vezérlés csere, amit gyanítom, nem német tucatgolf árban mérnek. Körbekérdezünk.