2011.02.23. 01:28

Eltelt több, mint egy év, mióta az első liter E85 lecsúszott Tütü torkán. Ez alatt elgurult vagy 18000 km, és azt kell mondjam semminemű etanolhoz köthető meghibásodás nem történt.

Persze, mivel Tütü decemberben töltötte be a 18-at, előfordultak hibák, de ezek mindegyike mechanikai, nagyrészt futóműhöz köhető dolog volt. Így, hacsak nem kötjük ide az etanol nyújtotta fergeteges plusz nyomatékot, amivel jól megterheltem a hajtásláncot, aligha írhatóak ezek az E85 számlájára.

Apropó plusz nyomaték. Még az elején haboztam kijelenteni, hogy léteznek azok a bizonyos extra newton-méterek. Magam is kételkedtem bennük, hiszen ha az ember akár csak egy króm kipufogóvéget ragaszt egy trabi seggére, már attól is azt érzi a kis pszichéje, hogy jobban megy a gép. Eleinte azt gondoltam az én kis lelkemmel is ez történik. Leírták, hogy jobban fog húzni a járgány, ha etanolt tankolok, hát naná hogy azt érzem, hogy jobban húz. Pedig nyútonék bizony ott vannak.

A hétvégén hosszú idő óta először adódott olyan alkalom, hogy egy hosszabb autópályás szakaszon csak ketten ültünk az autóban. Vasárnap délelőtt volt, sehol senki. Nyugis 130. Ekkor még nem is nagyon tűnt fel semmi. Inkább este, hazafelé a tömegben: 130-110-150-130 ahogy a forgalom és a helyzet megkívánta. Na itt éreztem újra, hogy a járgány igen lelkesen reagál a gázadásokra, és az emelkedős részeken is vígan tartja a megengedett maximumot.

Tudom, írtam már erről, csak mostanában valahogy vagy mindig hárman-négyen ültünk a kocsiban, tele csomagokkal, vagy rossz volt az idő, vagy helikopter hangok jöttek a futóműből... szóval jól esett megint érezni, hogy van ennek az etanol játéknak egy ilyen oldala is.

És az egy évnyi tanulság?

  • Nem, az E85 nem marja szét a csöveket, meg semmiféle gumialkatrészt. Nagyon sokan szajkózzák mindenféle, hogy de ők azt hallották. Pontosan: hallották, és nem tapasztalták.
  • Nem, az E85-től nem lesz gyengébb az autó, sőt
  • Nem, az E85 nem keni kevésbé a motort és koptatja rommá, mert akkor nem éreztem volna a fenti Newton-családot 18000 km használat után
  • Nem, az E85 nem égeti szét a motort. A szegény keverékkel járás, az égeti szét a motort. Ez általában akkor van, ha valaki égő check engine lámpával, jellemzően átalakító nélkül, 50%-os arány fölött próbálkozik etanollal.
  • Igen, idős autónál jó eséllyel eldugul az üzemanyagszűrő. A szűrnek az a dolga hogy elduguljon, ha sok a retek a rendszerben
  • Igen, a magyar jogrend határtalanul bölcs, így lehet az hogy ami nyugaton engedélyezett a gyártásnál, azt kis hazánkban nekünk kell megtennünk: keverjünk egy kis benzint az E85 mellé, főleg télen
  • Igen, télen sajnos még átalakítóval is érezhetően nehezebben indul az autó, mint benzinnel
  • Igen, sajnos vannak olyan kutak, ahol rossz minőségű etanolt árulnak, ugyanúgy, ahogy vannak olyan kutak, ahol rossz minőségű benzint árulnak
  • Igen, sajnos az etanol ára követi a benzinét
     
  • Igen, az E85 legális :) - még mindig van aki megkérdezi

Címkék: teljesítmény etanol bioetanol e85

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr972682218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2011.03.12. 17:52:28

Minden pontját meg tudom erősíteni :) Én is egy éve járok átalakítóval, mondjuk egy kicsit többet futok, valamennyivel 30 ezer km feletti utat tettem meg ezalatt. Én már csakazértsem kevertem bele benzint, mivel csak -3 alatt volt gond az indítással, de az is csak annyi, hogy harmadszori indítózásra röffent be a gép, ez még épp elviselhető nekem. Semmiféle hiba nem volt ezidő alatt az autóval (pedig francia :D), és már legalább 236 ezret futott a kocsi, bár talán a valóság is ennyi, és nem több :D Én a biztonság kedvéért minden olajcserekor (10-15 ezer km között ejtem meg, ahogy kijön) cserélem az üzemanyagszűrőt is, ezen kívül semmi mást nem csinálok az E85 miatt. Az egyetlen bajom az anyaggal, hogy drágul...
süti beállítások módosítása