2010.10.31. 11:54

 

Péntek este, hosszúhétvégés családlátogatás, irány Debrecen, M3. Este van, megvártuk míg mindenki elmegy - persze, meg ahogy én azt kigondoltam. Indulás, 50m múlva check engine. Jee. Mindegy, biztosan hideg van, restart, check engine eltűnik. Minden zsír, mehetünk tovább, már csak 200km. Kis idő múlva, mikor már csak 199km volt vissza, újra check engine lámpa, most némi egészségtelen rángatással és lustasággal fűszerezve. Hmm, na ez érdekes. Szerencsére van nálam laptop. Rádugom a gépet, nézem az adatokat, minden okésnak tűnik. Motor indít, paraméterek figyel. Hmm, minden rendben, kivéve hogy 400 körül van az alapjárat, és nagyon nem akar fölpörögni a motor.. és nimár, hogyhogy 0% a túldúsítás!? Szidtam az új firmware-t (előző poszt), szidtam magamat, hogy minek kellett egy ilyen utazás előtt frissíteni, szidtam a jó k##&@{ mohos retkes f@sz{#&@{.
Aztán felvillant a kis villanykörte a fejem felett, agyamba hasított az igencsak kínos felfedezés: ki van kapcsolva az átalakító. És igen, a kormányoszlop alatt a kis kapcsoló off állásba volt billentve. Átkapcsolás, pöccre indulás, 200km gondtalan - a mazsolákat és tajparasztokat leszámítva gondtalan - autópályás utazás :)

 

Címkék: etanol indítás bioetanol e85

 2010.10.28. 21:22

Ma valami miatt rápillantottam az etanol átalakítóm gyártójának oldalára, és hoppá, van új progi a kütyühöz. Hoppá és új firmware is van :) Nanná hogy kell. Mondjuk release notes nemigen volt mellé, de nyilván nem véletlenül adták ki, jó lesz az. Irány haza, laptop elő, kocsihoz le - még melegecske motorral jobb lesz ez, gondoltam, mert ha netán teljesen elcsesződik a kütyü, akkor sincs gond, hiszen üzemmelegen még kikapcsolt átalakító mellett is beindul a gép tisztán E85-tel, és el lehet vele döcögni a legközelebbi benzinkútig.
Utólag belegondolva ebben a gondolatmenetben persze találtam egy nem kicsi hibát. Merthogy tök jó nekem, hogy elgurulok egy benzinkútig, és ott úgy egyébként mi a retkes pöcshöz kezdek egy kocsival, aminek a tankjában van kb 55 liter etanol ?! Nem azt mondom le lehet szívni, de hát mindenesetre érdekes szitu lett volna.
No, szóval ott tartunk, hogy gyújtás ráadva, adatkábel összedugva, progi elindítva, firmware letöltve, laptop akksi kapacitás még 4-5 órára elég, ugyan mi történhet?
 
Hát pl az, hogy a firmware frissítés gomb megnyomása után a grafikus felület megáll... azaz nem megáll, csak éppen 10 perc elteltével is "Frissítés folyamatban, akár egy percig is eltarthat" van kiírva. Shit. No nem baj, olvastam a gyártó weboldalán, hogy van egy "DOS-os" verzió - nyilván parancssorira gondoltak :) - és azzal minden körülmények között teljes biztonsággal tudok frissíteni. Hááát. Okés, de ahhoz ezt be kellene zárni... firmware frissítés közben.
Már láttam magam előtt a 10 kicsi 5 literes piros kannát, ahogy a kimerültségtől vörösödő fejjel, alkoholgőztől szédülten szívom ki az utolsó deciket a tankból sajnálkozó tekintetű kútkezelők gyűrűjében...

IJ, "Cancel". Tuti? Tuti. Gyújtás le, vissza, indít. És megy :D Progival verzió ellenőriz, fej virul. Ugyan nem frissítettünk, de legalább a régi megvan. Nagy baj már nem lehet, max ígymarad. De bakker ne maradjon már így, akkor is akarom az újat!
Parancssori alkalmazás letölt, leírás keres... nincs. Vagyis van... egy 10 soros txt. Az első öt sor arról szól, hogy nyissak meg egy parancssori ablakot. Köszi.

[off] Egyébként informatikus létemre pár hete súgta meg egyik kollégám, hogy a "Futtatás" ablak bizony egy egyszerű WIN + R (mint run) kombinációval is előhozható, méghozzá minden egyéb módszernél gyorsabban ugye. [/off]

 
A txt fájl maradék öt során első ránézésre látszik, hogy nem sokat basztak rá. Minden második sorban más a futtatható állomány neve, néhol egy-egy alulvonás befigyel, ugyanígy random portokon csatlakozunk az eszközhöz. Igényess... Magyarázat sehol, csak hogy hát ezeket köll itten futtatnyi.
Hát kedves etanol kütyü gyártó, baszod, ha én azt futtatom ami oda van írva, akkor bizony 5 szép kövér hibaüzeneten kívül semmi mást nem kapok. Fakk. Leginkább olyasmiket olvashatnék, hogy "... is not recognized as an internal or external command". Merthogy nem csak hogy néhol ez, néhol az a futtatható állomány neve, de hogy a sok elcseszett közül egyik név sem egyezik azzal, ami az adott mappában levő fájl neve...

Nem magam miatt vagyok mérges, hanem a többi, talán kevésbé "informatikai rutinróka" jellegű E85 vásárló miatt.  

Szarért kell 5 sorban leírni, mint egy óvodásnak, hogy hogy nyílik egy parancssor, ha utána kurvára használhatatlan parancsokat irat be velem?
Grrrr. Mindegy is, lényeg a lényeg, futtatgattam a parancsokat, úgy hogy működjenek is. Ja a szokásos cucc.exe --help vagy /? vagy -h persze semmit nem csinál, hátha megtudnám hogy kell használni, vagy hogy milyen paraméterek vannak egyáltalán.
Szóval mint a betanított kismajom a txt alapján futtat, firmware alig 1 perc alatt frissül, grafikus felület indít, config betölt, indít, röffen, örül :)
 

 

Holnap reggel kiderül mennyire bírja a gép az igazán hideg indítást. Lesz szerencsém reggel 6-ra dolgozni menni, ami azt jelenti, hogy 5:30 körül fogok indítózni. Ahogy nézem kb 2°C lesz.

 

Címkék: etanol bioetanol e85 bioetun rs232

 2010.10.27. 18:08

Ma reggel elég rossz élménnyel gazdagodtam.

 

Kezdődött azzal, hogy reggel 7-kor keltem :) Lementem a kocsihoz, 5 percig kapartam a jeget. Sejtettem hogy nem lesz egyszerű menet az indulás. Meglepő módon a "szokásos" hideg idős második indításra beröffent. Hagytam kicsit melegedni - kb 1-2 percig - aztán indulás. Szépen óvatosan, tudva hogy ilyenkor sokszor van rángatás. Gurulás az 50m-re levő lámpáig, semmi gond. Zöld, indulás, kengurubenzin. Azaz kenguru-etanol.. kenguru-e85.. kengurutanol ? Ez a jó szó, kengurutanol.
Rángatás, döcögés, fulladozás, erőtlenkedés, szélső sávba húzódás, mindenkit elengedés, aztán óvatosan 40-re gyorsulás. WTF? Valamit csak lehet tenni ez ellen.
Aztán lejátszottam magamban mégegyszer. Indít, ablakkapar - közben motor jár - indul, fullad. Az a gyanúm, hogy az történt, hogy lejárt az átalakítóban "melegedési fázis"-nak beállított időtartam, és így a szokásos 24% fölött már nem kapott még több extrát a gép, pedig az ilyenkor is kell. Hmm. Miért nem tud olyat az átalakító, hogy ha X fok alatt van, akkor leszarja hogy lejárt ez az időtartam és tovább küldi a többlet E85-öt. Kedves etanol-átalakító-fejlesztő ...

 

Címkék: hideg etanol indítás bioetanol e85 negatívum dúsítási arány

süti beállítások módosítása