Kicsit offtopic a dolog, nincs köze az E85-höz, viszont "környezettudatos közlekedés" témakörbe abszolút beleillik, így talán van értelme itt megemlíteni:
B125
... azaz, hogy kellő közlekedési tapasztalattal rendelkező B jogsis emberkék némi gyakorlati oktatás / vizsga után vezethessenek maximum 15 lovas 125ccm-es motort.
És hogy ez hol környezettudatos?
Mennyit fogyaszt a kocsid városban? 8-10 liter? Kevesebbet csak dieselek szoktak produkálni.
Mennyit eszik egy 125-ös moci? 2-4 liter.
Számoljunk!
Télen nyilván nem használsz motort, hacsak nem vagy hozzá elég elvetemült, de így is durván becsülve az éves városi futásod felét kiválthatod motorral. Az sokszáz, leginkább többezer kilométer szokott ám lenni.
Pl. 10 km-t teszel meg minden nap munkába menet, meg még tízet jövet. Az 20km / munkanap. Havonta van 20 munkanap, az 400km / hó. Ez 10 literes fogyasztással 40 liter benzin. 3 literes fogyasztással 12. A megtakarítás 28 liter benzin. Vizualizáltuk ezt a 28 litert? Az fél tank! Havonta! Mostani benzin árfolyamon számolva kb 10000 Ft. ( Jesszus, már 365 a benzin? még jó hogy etanollal járok :P )
Ez azért elég durvulatos szám. Tegyük hozzá, hogy a téli hónapokban ez ugye nincs, mert ki az az állat aki hóban motorozik. Az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy ezek bizony már rendszámos motorok, így biztosítás is kell rájuk. Tegnap számoltattam ki valamelyik kötelező kalkulátorral, kemény évi 6000 Ft - az havi 500. ( Mint a kínaiban: "Kici cípőssz? Öccá!" )
Ez mind szép, de miért nem 50ccm? Azt eddig is lehetett vezetni B-s jogsival.
1. mert simán eszik ugyanannyit mint egy 125-ös, csak még nem is megy, de legalább visít
2. mert kétütemű 50-esek füstölnek, mint a disznó
3. mert menjél már a hungárián a 70-es tábla mellett 45-tel a kamionok között 10 colos keréken