Most hogy hidegebb lett érzem, hogy nem jók azok az értékek amiket a kánikulában beállítottam az E85 átalakítón "melegedési fázisban" történő túldúsításhoz. Az a jelenség, hogy alacsony fordulaton (1000-1500 között) rángat az autó. Aztán az üzemi hőmérséklet elérése után semmi. Tökéletes működés.
Ez a kellemetlenség egy dolog, de erőtlenebbnek semmiképpen sem mondanám az autót, sőt :)
Címkék: etanol indítás bioetanol e85
Nos, nem biztos hogy kiderült az igazság az autópályás etanolos fogyasztásommal kapcsolatban. Nem tudom mennyire hihetek a mérési eredménynek.
A szokásos 7.7 liter / 100 km benzines fogyasztás helyett 120km/h sebességnél autópályán sikerült kicsivel több, mint 11 litert megetetni tütüvel. Ez pofátlanul sok, 40-50%. Hozzátartozik, hogy viszonylag rövid távon (200km) sikerült ezt mérnem, ahol az egyes kutak közötti különbség is elég sokat tud számítani, de talán nem ennyit.
Arra gondolok, ugye első kattanásig tankolok, viszont ha nem mindig ugyanott, akkor nem tudhatom biztosan, hogy ez a kattanás pontosan ugyanakkor következik be. Így simán előfordulhat, hogy egyik kútnál akár 1-2 liter is még becsusszan.
Szóval van egy fura mérési eredményem, amivel nem tudok mit kezdeni. Ha valós amit mértem, akkor a megoldás, hogy nem megyek spórolósan 120-szal, hiszen 130-140 körül is 11 liter etanol gurul le a kocsi torkán. Ha nem valós amit mértem, akkor az ki fog derülni pár vidéken töltött hétvége után :)
Címkék: fogyasztás mérés etanol bioetanol e85
A hétvégi M3-mas út előtt ismét beugrottam Taszi-bácsi kútjára. Lassan sajnos emelkedik már nála is az E85 ára. Most épp 237 volt. Szokásos tankolás első kattig, számolás: 12,9 liter. Hmm... Nem sokat segített, hogy nem állítgattam szanaszét az átalakítót, simán csak mentem; ez megint 30%.
Beizzítottam az etanol kalkulátort... kicsit túlzottak voltak az elvárásaim, de természetesen így is megéri. Esetemben kb másfél év alatt megtérül.
Péntek este indulás HB city-be, M3. Út közben figyeltem az üzemanyagszint-jelzőt, elég jó a helyzet. Vasárnap visszafele Polgárnál hatlábú kúthoz kitérő - 7km. Baszki, ezeknél nincs E85. A táblán csak benya meg diesel.
"Hogyaza retkes kurrva b@ssza ketté az összes radai ribancot bazzeg" - gondolta Stirlic.
Azért csak megállunk megkérdezzük.
Ja de van, csak valamiért ezt kizárólag egyetlen kútfejen említik meg egy 5x10cm-es matricán :) Pusszatom a marketing osztályt. Ja, és 250 :S
Nem szimpatikus, de nincs mit tenni, első kattanásig. 11,1 liter / 100 km. Az olyan 27% extra. Úgy látszik csalt a szemem.
Reggel megint megyek az öregúrhoz, kiderül a visszaúton milyen adatok születtek. Zuhogott az eső, úgyhogy 120 körül jöttünk, ami benzinből egész pontosan 7,7 litert szokott jelenteni.