Ha végre elszánja magát az ember és beszereltet a kocsijába egy E85 átalakítót, attól kezdve örök kérdés marad, hogy épp túl sok vagy túl kevés az extra üzemanyag a motornak.
Ez persze könnyen kitalálható, ha van valakinek otthon műhelye ahol ki tudja mérni, hogy szegény, dús, netán optimális a keverék, viszont egy átlagos panellakónak, mint én, nincs ilyesmije, sem olyan ismerőse, akinek van.
Ma volt alkalmam látni a kocsit, miközben valaki más vezeti. Szerelőnél voltam, mert egy kurv@ szegély szétnyomta a kipufogót, de ez más téma. Szóval láttam hogy a kipufogón ömlik a füst. Egy rendesen beállított autónál kb némi gőzt kellene látni ilyen időben, de ez itt igen szép mennyiségű füst volt.
Ha azt nézem, hogy még elég hideg volt a motor, akkor valószínűleg az van, hogy az átalakítómon a "melegedési fázis" extra etanol adagolása nincs jól beállítva, azaz mikor még hideg a motor, több üzemanyagot kell juttatni a rendszerbe, de valószínűleg nem ennyivel többet.
Holnap megyek a járgányért, megnézem hogy megszerelt kipufogóval is ugyanez van-e, aztán jól nekiállok állítgatni... megint :)
[Szerkesztve 2010.10.19]
Aggódás elmúlt. Ma mikor hazaértem megnéztem mi jön ki a gépből kb 10 km-es út megtétele után - tehát üzemmeleg motorral - alapjáraton.
Az eredmény bíztató: semmi :) Azaz semmi látható. Sem füst, sem gőz. Nagy örömömben mindjárt le is fotóztam... telefonnal...
Közben egyik kedves autórajongó ismerőssel konzultáltam, ő fogalmazta meg jól:
"Szerintem ha érzésre jól megy akkor hagyd úgy."
Márpedig jól megy :)