2011.03.11. 14:16

Érdekes jelenségre lettem figyelmes a napokban. Azt hiszem azt már írtam, hogy az egyik nagy gyártóval való konzultáció közben fény derült arra, hogy az esetemben is jelentkező 30%-os túlfogyasztási adat Honda motorok esetében teljesen normális és más többszörösen igazolt tapasztalat. Viszont a gyártó embere hozzátette, hogy ez persze használattól függ. Nyilván, gondoltam, hiszen például rövid távon hidegben, ugye az ilyenkor szokásos megnövekedett benzines fogyasztáshoz képest is látványos plusz E85 fogyasztás tud produkálni egy-egy járgány.

Igen ám, de addig-addig olvasgattam fórumokat, hogy egy számomra eddig ismeretlen, egészen új jelenséget fedeztem fel a sorok között. Ahogy egyre több az eladott átalakító, egyre több a Hondás is, aki panaszkodik a látványos fogyasztási adatok miatt. Ekkor olvastam a meglepő instrukciót: 

Pörgesd jobban!

Panaszos emberünk hozzám hasonlóan általában nyugodt, Hondához képest eszement lapos vezetési stílust produkál: 2000-2500 között már felvált. Már hallom a felhördülő Honda fan hadat, "5000 alatt csak pirosnál legyen a motor!", és hasonlók.

A fórum tanúsága szerint emberünk megfogadta a tanácsot, és lám, furcsa módon érezhetően csökkent a fogyasztása. Ezen felbuzdulva érkezett még pár hozzászóló, aki ugyanerről a jelenségről számolt be. 

Ez a dolog teljesen passzol ahhoz, amit én tapasztalok. Városban, ahol szépen elváltogatok 2000-3000 között, a túlfogyasztásom kb 30%. Viszont autópályán, ahol egyáltalán nem váltogat az ember, viszont tartósan 3500-4000 körüli fordulaton járatja a motort, na ott 26-27% körüli az extra üzemanyagigény.

Hogy miért van ez? Nem teljesen értem a dolgot, de gondolom valahogy az "alul semmi, felül odab@asz" motorkarakterisztikával van összefüggésben. Így viszont nyilván nem kizárólagos Honda jelenség, de mindenképpen a Japán közeli gépekre lehet igaz.

 

"Gyere pörögj, míg bírsz!"

 

 

Címkék: fogyasztás teljesítmény költség etanol bioetanol e85 átalakított autó

 2011.03.07. 20:59

A napokban elég csúnya számokat láttam Agip kutak előtti totemeken E85 kategóriában. Nem ritka a 280 fölötti literenkénti ár, sőt. Ez mondjuk "érthető", ... Nem, nem érthető, hacsak nem szeretnék maguk alatt teljesen szétnyiszitelni azt a bizonyos fát, vagy ha az a kép jobban tetszik, az utolsó csepp tejet is kifacsarni a profitadó tőgyből... esetleg az utolsó tojást is kipréseni az aranytojást tojó tyúk seggéből, ráadásul nem a "hagyományos", hanem a csirkhasfelmetszős béltrancsírozós módszerrel elkövetve...

Nah... ott tartottunk, hogy nem annyira érthető, mint inkább megmagyarázható a mostani árelemlés is a szokásos pöcsebbnél pöcsebb indokokkal, köztük az élen a benzin árával. Na de itt álljunk meg. Az egyik útbaeső Agipnál 371 a benzin és 283 az etanol !?! Háde baszki. Az általánosan betartott 100 Ft az hol van? - ..."betartott"..., ez be hogy rohadjon meg.

Ami persze amúgy is faszság, hiszen a folyamatos áremelés miatt százalékosan ugye a 100 Ft egyre kevesebb, az autó meg nem 100 Ft-tal eszik többet, hanem az enyém pl 30%-kal, de azt hiszem egyszer már kifejtettem. Namost, 371 / 283 = 1.31, azaz a különbség 31% ... örülök. 31-30 = 1 azaz EGY kurva százalék.

Kedves Agip... mikor fogjátok fel, hogy ha ilyen icipici különbséget hagytok a két üzemanyag között, akkor egy igen keskeny réteg marad meg nektek, mint vevőkör:

- akik mákosak, és csak 20% körüli túlfogyasztásuk van
- akik tuning céllal használnak etanolt
- akik már átalakították a kocsit, nem félnek az etanoltól, és kellően elvakultak ahhoz, hogy az ilyen pofátlan árak mellett is tovább használják, és ezzel talán kicsit segítsenek a magyar mezőgazdaságnak és feldolgozóiparnak, miközben savanyú képpel, de élvezik a megnövekedett teljesítményt... az olyanok, mint én.

Persze b@szok én nálatok tankolni, mikor itt van nekem Taszi bácsi :P

Címkék: teljesítmény benzinkút költség etanol bioetanol e85 megtérülés

süti beállítások módosítása