2011.02.09. 18:13

Az elmút pár napban megint megnéztem egy Leon-t és egy Toledo-t.

Kezdjük a bénábbal:

Citromsárga Leon, 2003 

  • 128 000 km
  • 5 hónap műszaki
  • agyonkopott nyári gumik
  • pirosra festett féknyereg és rugó - tuti gyári :)
  • raccing féktárcsák

Kereskedőnk azzal kezdte - teljesen szimpatikusan - hogy hát igen az autó eleje enyhén törve volt, le is mérték rétegvastagság-mérővel, az újra van fényezve. Ok, mondom az még nem a világ, ha rendesen helyrehozták. Belül is egészen jól néz kis, indításra is normális hangja van, de jé ez mi? A kilincs mintha más színű lenne kicsit, mint a kocsi. Nézzük már körbe rendesen. Ó, igen. Ez bizony kapott egy elég igénytelen teljes fényezést. Miért igénytelen? A tetőn volt egy kb tenyérnyi folt, ami pont úgy néz ki, mintha valamit odaragasztottak volna egy duct-tape segítségével, aztán mikor leszedték, jött vele a felső réteg festék is. 

Sebaj, mindegyik megnézett járgány jó valamire, ha másra nem, hát ellenpédának.

Viszont ennek a kis solymári kiruccanásnak is volt egy pozitívuma: megtudtam, hogy amit a nemsokára leírt Toledo-n láttam, hallottam, az vagy normális, vagy mindkettőn fos :) Inkább az első felé hajlok, tekintve a Toledo állapotát, de errő egy kicsit később.

Szóval a két fura dolog:

A toronycsapágy számomra kicsit furán néz ki, ahol általában egy gumipogácsát szokott látni az ember a motortérben, ahova a felfüggesztés csatlakozik, és ahova a toronymerevítőket is szokták szerelni, ott a szokásos gumipogácsa "alatt" kb 1-2 cm hosszan lentről "belógott" a motortérbe egy-egy fémcső. Most VW közeli hozzáértő kollégák biztosan szétröhögik magukat rajtam, de bizony én ilyet még nem láttam. Szóval ez furán néz ugyan ki, de meglibegtettem a kocsit, és érzésre semmi baja a futóműnek, valószínüleg ez a normális.

A másik érdekesség, hogy a motor egészen hangos ciripelő hangot hallat alapjáraton nyitott motorháztetővel szemlélve. Ilyet még nem hallottam eddig sehol, kicsit hasonlít a nagyfeszültségű elektromos szikra hangjára, legalábbis és hirtelen erre tudtam asszociálni :)

 

A kövezkező versenyző egy 2004-es Toledo

  • 58 000 km (!), ami a kocsi egészét látva, abszolút hihető volt
  • alig használt téli és nyári gumi szett gyári alufelnin
  • makulátlan belső
  • tökéletes motortér
  • kicsit kopott tárcsák

Három negatívumot tudnék az autó ellen felhozni:

Az első, hogy a motorháztető lecsukásakor nagyon béna fémes nyikorgós csattanás hallatszik. Baromira nem tudom mitől van, mert amúgy minden illlsztési hézag a helyén, nagy valószínűséggel nem volt törve a gép.

A második, a tulaj és annak fogalma. Emberünk az a fajta, aki csutkára hátradöntött "menő vagyok" pozícióban szeret vezetni, ami önmagában nem bűn, de talán ad némi képet arról, milyen stílusban "nyomta neki". És itt jön a csavar, kb mindegy is, ő milyen stílusban nyomta, mivel állítása szerint egy hete vette az autót egy ismerősétől, rendesen lepapírozva, átírva. Kérdem én, akkor miért válik meg tőle? 

A kocsi harmadik, legbosszantóbb tulajdonságára ma délután derült fény, az autót lefoglalózták :)

 

Marad a várakozás.

Címkék: offtopic

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr602649707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása