Visszaolvastam a blog elejét:
"Ma 308 a benzin, és 229 az E85. (Avia - kerepesi út)"
308 Ft. És ez kevesebb mint 3 hónapja volt.
Azt hiszem miután júniusban átmegy a járgány műszakin, beszerzek egy átalakítót. Az opec meg bekaphatja.
Már hiányoltam egy oldalt ahol össze van hasonlítva melyik átalakító mit tud.
Íme: http://www.nkbenzinkut.hu/oesszehasonlito-tablazat.html
Címkék: átalakítás benzinkút etanol bioetanol e85 megtérülés
Azt hiszem eljött amit sok helyen írnak, hogy ha jót akar az ember, kötelező.
Az első üzemanyagszűrő csere megvolt még mielőtt az első 5 liter E85-öt a tankba töltöttem. A javallat viszont az, hogy párszáz / párezer kilométer után - mikor az etanol jól leoldotta az összes retket az üzemanyagrendszer faláról - újra cseréljünk üzemanyagszűrőt. Gyanúsan nehézkesen teszi meg az első pár 100m-t a járgány reggelente, és mintha kicsit erőtlenebb is lenne. Péntek reggel meglesz a csere.
Címkék: etanol bioetanol e85 üzemanyagszűrő
Ma reggel kicsit megijedtem amikor felvillant a Check Engine lámpa.
Megállás, motor check szemmel, szaglással, tapperolással... semmi. WTF?
Rémlett egy fórumról, hogy előfordul az ilyesmi ha E85-tel játszunk átalakítás nélkül.
Beül, indít, megy. No Check Engine lámpa... WTF?!
Aztán megtaláltam ezt a cikket:
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/e85_bioetanol_alapfogalmak-411
Sok hasznos dolog van benne, többek között a következő szövegrészlet is:
"Ha tisztán tankolunk egy modernebb, benzines autóba E85-öt, akkor a fedélzeti számítógépe valószínűleg reklamálni fog és a Check Engine lámpa felgyúlásával jelzi az elszegényedő keveréket."
A "modernebb" autó megszólítással vitatkoznék :) de attól még lehet benne valami.
Lehet sok ez az 50-50 ennek a típusnak?