2010.08.27. 16:29

Remélem nem töltöm előre az etanolt a medve bőrére, de ma reggel voltam tankolni, és remélhetőleg az előző postban leírt változtatások hatására a városi fogyasztásom egy teljes literrel csökkent. Mindezt úgy, hogy a héten kifejezetten dinamikusan vezettem. Volt pár padlós indulás... de persze csak 50-ig :)
Örülés van meg minden, viszont a dolog szépséghibája, hogy összesen kb 60 kilométert mentem. Ez alapján tankolást mérni elég badarságnak tűnik. Igazából nem a mérés miatt töltöttem tele, csak teli tankkal akartam nekivágni a hétvégi útnak. Lesz benne autópálya és főút is, nem akartam még a városi fogyasztást is a mixbe rakni, úgy aztán tényleg semmit nem árult volna el a következő mérési adat.

Címkék: fogyasztás etanol bioetanol e85

 2010.08.25. 16:06

A héten jártam Pécsen M6-oson és igencsak meglepő etanol-fogyasztási értékeket produkált a gép.

Azt hiszem korábban már írtam róla, hogy visszavettem 20%-ra a fő dúsítási arányt.
Nos úgy tűnik nem volt jó ötlet. 12 liter autópályán GPS szerint 125-130-cal. Ez kb 40%-os extrát jelent, azaz olcsóbb lett volna az utam ha benzinnel megyek.
És miért van ez?
Mert az autók önmagukban is képesek szabályozni a felhasznált üzemanyag mennyiségét. Például ha érzi, hogy szegény a keverék, ad bele még. De mennyit? Ez az amit csak a gyártó tudna megmondani, és nagyon könnyen elő tud fordulni a fenti eset, mikor a szegényített keverék eredménye az lesz, hogy az autó annyival több üzemanyagot követel ki magának, ami már igencsak fájó.
Ezek alapján, ha nem lefelé, hát felfelé próbálkozunk, hátha az jobb lesz. Így lett az alapbeállított 22, majd a leszállított 20%-ból 24%-os E85 extra dúsítás.
És láss csodát, tütü ismét életre kelt. Határozottan egészségesebb indulás és fokozott életkedv :)

Add meg a gépnek amit kér, te is jobban jársz.

 

Címkék: fogyasztás mérés etanol bioetanol e85

süti beállítások módosítása