2011.02.26. 18:29

Komolyan mondom, lassan nyitok egy blogot "kalandjaim a használtautó piacon" címmel

Ezen a hétvégén nekiálltam megvizslatni a japo jelölteket.
Egyik tanult kollégám szerint, érdemes megnézni mindenből a legfosabbat, hogy tudjon mihez viszonyítani az ember :)
Ma gondoltam megnézek egy feltűnően olcsó, és egy drágább és újabb Avensist.

A feltűnően olcsó esetében azt kell mondjam egészen pozitívan csalódtam. Nem azt mondom, nem venném meg azt az autót, de igazából műszakilag egészen rendben volt. Valószínűleg törve volt az eleje, hogy mennyire, arról nem tudok nyilatkozni, de volt 1-2 újrafényezésre utaló jel, meg nem pontos illesztési hézag. A féktárcsák rendben, vadi zsír gumik - persze kormoran :) - cserébe kemény kuplung és kopott váltó. Nem kinyalt, őszinte, enyhén poros motortér, olajgőz nélkül, kulturált motorhang.
Egyáltalán nem az a széthajtott fos, mint amire ennyiért számítottam (1M).

A következő versenyzőt csak véletlenül és csak kívülről csodáltuk meg. Az eredetileg kiszemelt példányt kerestük, de nem hogy az autót, még a kereskedést sem találtuk :) TomTom Csepelen nincs a helyzet magaslatán, főleg az ipari területek környékén. Szóval egy másik kereskedésben futottunk bele, egy nagyon szép külsővel, de annál kisebb motorral rendelkező példányba. Itt azért látszott a különbség a belső tér megkíméltségén, még bekukucskálva is az előzőhöz képest, de sajnos szerintem 110 paci 1200+ kg mellé elenyésző forgatónyomatékkal társítva, döntően autópályára bizony kevés.

Ezután megtaláltuk az eredetileg keresett járgányt, de sajnos annyian voltak a kereskedésben - naná, napsütéses szombat délután - hogy nem sikerült kinyittatnunk az autót, csak kívülről vizslathattuk meg. Itt egészen egyértelmű, hogy a bal eleje sérült, látszólag csak enyhén. Bővebb információ, valamikor a héten.

Ma esti második majdnem-megtekintett gépünk, egy naggyon-nagyon megkímélt, első gazdás, ámde közel 280-at futott Accord az ezredfordulóról. Fényképeken piszok szép, de nem Budapesti. Ez mondjuk nem tántorított el, viszont épp mikor indítottam a motort, hívott a tulaj, hogy mégsem jó a ma este, cserébe jövő héten jön föl Pestre, megnézhetem az autót.

Az utolsó egy "kitűnő" állapotú Accord a szomszéd kerületből. Hátőő, kitűnő helyett maradjunk a "normál" állapotnál... vagy alatta. Karosszéria szép, ép, de pl a tükrök szigszalaggal (!) lefixálva, nem behajthatók. Az ok ismeretlen. Check engine folyamatosan világít... 2 éve... hátőőő. Motortér pontosan ott olajgőzös, ahol Tütü volt :) Vicces volt ráismerni a dologra. A megoldás egyébként egy egyszerű szelepfedél-tömítés csere, ami kevesebb, mint 10k, de akkor is, ezt ne nevezzük már kitűnő állapotnak. Pláne a check engine leddel, amiről a tulaj szerint a szervizesek sem tudják mitől világít - mi az, hogy nem tudják, hibakód? A kuplung pontosan azt a nyiszogást hallatja, ami a meghalni készülő munkahenger hangja, én már csak tudom, emlékszünk még a Hungáriás posztra? :)

Összegzésül azt tudom mondani, hogy bár a japók között is akad nem túl jó állapotú, de a jelenlegi piaci helyzet az, hogy még az ilyenek is magasan jobbak, mint német társaik.

Sajnos ez van. Tovább várunk.

 

A kép clix keze munkáját dícséri.

Címkék: offtopic

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr882693121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.