2011.01.08. 18:37

Ahogy azt egy korábbi posztban írtam úgy néz ki tavasszal a mostani E85 pusztítómat megfosztják trónjától. Egy fiatalabb, jobban autópályára termett etanol-újonc veszi át a helyét. A versenyzők egy része ismerős lehet a korábbi posztból, egy részük új, egy részük viszont kiesett.

A versenyzők: 
Seat Toledo/Leon 1.8T 2002-2005  
Honda Civic 1.6 2001-2005
Honda Accord 1.8-2.0 2000-2002
Volkswagen Passat 1.8T 2000-2005 
Skoda Octavia RS (1.8T) 1996-2010
Toyota Avensis 1.8-2.0 2000-2003


Mi történt szegény Avensis-szel? Ez a generáció bizony már közvetlen befecskendezéses motorokkal készült, ami önmagában még nem bűn, sőt, viszont ha E85-tel szeretné használni az ember, akkor bizony az. Körbekérdezgetten nem is tudom már hány fórumon, levlistán, közösségi portálon, és az lett a konklúzió, hogy bizony a közvetlen befecskendezés nem fér össze az etanollal (sőt, autógázt sem javasolnak ilyen motorokkal párosítani). Pontos műszaki indoklással nem nagyon szolgálhatok, viszont rossz tapasztalatokkal igen, pl ezen a Toyota fórumon. Ezen kívül az egyik magyar E85 átalakító gyártót is megkérdeztem, ők sem javasolják ilyen üzemanyag-rendszerű autók átépítését. Arra jutottam a hozzászólások alapján, hogy a dolognak köze van ahhoz, hogy az injektor itt már közvetlenül a hengerbe fecskendezi az üzemanyagot, sok-sok bar nyomáson, ilyenformán ez ugyan korszerűbb és takarékosabb, viszont érzékenyebb rendszer, ahol ha valami itt nem pont úgy működik ahogy a gyárban megtervezték, az bizony könnyen meghibásodáshoz vezethet.


Ejtsünk pár szót az további versenyzőkről is:

Civic
Meglepő ereje van, ahhoz képest hogy 1.6. Nem elsősorban a 110 lóra, inkább a 154 NM nyomatékra és a csupán 1100kg-os tömegre gondolok. Előnye, hogy 7 litert eszik pályán, városban is elmegy 8-ból. A csomagtere is meglepően nagy. Hátránya, hogy kategóriájához képest elég drágának mondható.


Accord
Túl sok racionális érvem nincs. Nagy, kényelmes, és a mostani is Accord :)
Nehezebb és többet is eszik, mint a Civic. Egy generáció hátránya is van, viszont olcsóbb is. Nagy valószínűséggel nem ez lesz a befutó.



Passat
A kedvenc 1.8T motorommal, egészen jó áron, viszont cserébe a korabeli Audikhoz hasonló soklengőkaros első futóművel, ami ugyan odaragaszt az útra, viszont cserébe gyorsan elhasználódik és legalább mocsokdrága javítani.


Octavia RS
Szintén 1.8T, meglepően kedvező fogyasztás még a Leonhoz képest is, hatalmas csomagtér, viszont Skoda. Biztos én vagyok előítéletes, de a Skoda mindig is a Volksvagen csoport mostohagyereke volt. 
Ugye az "Audi - VW - Seat - Skoda" sorrend minőségben, árban, presztizsben mindig is meg fog maradni, amit maga a gyártó is úgymond "érzékeltet". Gondoljunk csak az alap motorokra, a maximális elérhető felszereltségre, a felhasznált anyagokra, stb. Ez az egész sorrend dolog kicsit talán vallás kérdése is, az utolsó két helyezetten szoktak vitatkozni :)


Leon / Toledo
A Toledo igazából egy nagyseggű, de nehezen pakolható Leon. Továbbra is ez utóbbi a befutó nálam. Pályán valós 130-nál 3300 körül forgó motor, 8l / 100km, benzineshez képest eszement nyomaték (235NM) már 2000 körüli fordulattól. És erre még lapátoljuk rá azt, hogy turbós motorok esetén a teljesítmény-növekedési / túlfogyasztási adatok elég kedvezőek.


Ami a japánok ellen szól, az az alkatrész ár és a szerviz ellátottság. VW-t mindenki tud szerelni, a sarki fűszeres is - legalábbis azt állítja magáról, erre mondjuk nem árt figyelni. A mostani járgányon meg akartam nézetni a vezérműszíjat, és az a helyzet, hogy nem nagyon lehet. Illetve lehet, de akkor már annyira szét van bontva a gép, hogy nem sokkal drágább ha mindjárt cserélve is van, ami olcsón, a kedvenc bontómban 55k. Ezzel szemben a Leon familiában egy komplett vezérlés (szíjak, görgők, vízpumpa) 30-40k + a szerelés 30-35k, de akkor aztán minden lóf@sz ki van cserélve. További előny a németek javára, hogy rengeteg "tuning" alkatrész van mindegyikhez, baromi olcsón. Nem mintha célom lenne az ilyesmi, de azért szolidan egy-egy sport-betét, dob, lengéscsillapító csak-csak befigyelhet :)


A japók előnye egy, de az üt. Egyszerűen nem romlanak el. Ezzel nehéz vitatkozni :)




PS:  E85-tel kapcsolatos 1.8T Audi/VW/Seat/Skoda tapasztalatokat nagyon szívesen fogadok, eddig elég keveset sikerült begyűjtenem.

Címkék: teljesítmény költség etanol bioetanol e85

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr602620229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.