2011.10.28. 15:56

30%

eu_flag.jpgHarminc százalék.

Véleményem szerint legalább ekkora különbségnek kell lennie a benzin ára és az E85 ára között. Hogy miért? Az új olvasók kedvéért elmondom: egy E85-tel üzemelő autó benzines társához képest 20-30%-kal többet fogyaszt. Ez gyakorlati tapasztalat. Láttunk már ennél szebb és csúnyább számokat is, de a legtöbben ebbe a sávba esnek. Így már gondolom egészen világos a 30%-os szabály. De álljunk meg itt egy picit. Az E85 ajánlott fogyasztói ára ma 312 Ft, egy liter benzin ára, ha nem túl drága kúton vesszük 395 Ft. 312 Ft + 30% = ~405 Ft.

Na B+. És pontosan ebbe a lecsóba csapott még bele egy lapát kakit legújabb "kedvenc" képviselőnk: Koszorús László, akinek a javaslata szerint a bioetanol jövedéki adóját a mostani 40 Ft-ról 70 Ft-ra kellene emelni. Számoljunk el 100-ig, hogy mindenkinél beleférjen egy szép ízes magyar káromkodás egyveleg.

Az indoklás szerint uniós elvárás, hogy a benzin és az E85 árában csak a bioetanol rosszabb hatásfoka tükröződjön. Szóval hogy ne érje meg, hanem a határon mozogjon. Több helyen láttam már leírva, hogy a szigorúan számolt energiatartalomból eredő különbség elméletileg 34% többletfogyasztást kellene, hogy eredményezzen, a gyakorlat azonban megelégszik a fenti 20-30%-kal, és még így is...

Fura egy EU-s cél ez a legyünk zöldek, de annyira ezért mégse. Ha ugyan valóban létezik ez a cél. Bevallom nem kutakodtam az eredeti uniós ajánlás után, mindenesetre érezzük, hogy legújabb kedvenc képviselőnk javaslata a már most sem élő, a körülbelüli határt jelentő 30%-os szabályra, konkrétan szarik rá. Kíváncsi voltam, hogy megy ez az EU többi országában, hiszen ugye ha ez egy uniós elvárás, egész biztosan mások is ilyen görcsösen próbálják teljesíteni, sőt túlteljesíteni.

A kutakodás ereménye a következő:

Svédországban - az E85 európai fellegvárában - régen belátták, hogy az E85 árának nem szabad meghaladnia a benzin árának 70%-át!
"Swedes understand that using E85 means getting lower gas mileage compared to using pure petroleum gasoline. Fredriksson says to remain competitive, E85 must not retail for more than 70 percent of the price of the E5 blend at the pump." (Anders Fredriksson, a svéd SEKAB BioFuels & Chemicals cég vezérigazgatója. A SEKAB Svédország első számú etanol forgalmazója és importőre.)

Ismét álljuk meg egy szóra. A benzin árának 70%-a a kívánatos E85 ár. Ez a 30% nem az a 30% - kisiskolás matek, de azért számoljunk. Ha benzin ára 400 Ft, az E85-é 280 Ft kell legyen ideális esetben. Hány százalék is ez? 400/280 = ~43% különbség!!! Az álmosaknak és a kisiskolásoknak mégegyszer, visszafelé, hogy bebizonyítsam: 280 Ft-os E85 ár esetén 43% plusszal számolva kapjuk meg a 400 Ft-os benzin árat. Értjük a különbséget? A svédek szerint az a szám, amit én itt címként felvillantottam, és amit a mostani helyzet is alulmúl, Koszorús László javaslata meg még ki tudja milyen szintre sodor, na az a szám a svédek szerint egy sovány sarkvidéki szagtalan kis lepkefing. 43%, az az igazi, az kell, hogy mindenki örüljön.

Gondolhatnánk, hogy a svédek igazi radikálisok, de nem!
Franciaországban meglepően szigorúan tartják ezt a bizonyos 43%-ot.
E85 átlagár 0.8856€, benzin átlagár 1.2735€ = 43.8%. 

Kérdem én, kedves honatyák, akkor most mindenki hülye, csak mi vagyunk helikopterek?

Címkék: fogyasztás benzin benzinkút etanol bioetanol e85 megtérülés greenpower e85 EU Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

http://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr773336391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.