2011.03.11. 14:16

Érdekes jelenségre lettem figyelmes a napokban. Azt hiszem azt már írtam, hogy az egyik nagy gyártóval való konzultáció közben fény derült arra, hogy az esetemben is jelentkező 30%-os túlfogyasztási adat Honda motorok esetében teljesen normális és más többszörösen igazolt tapasztalat. Viszont a gyártó embere hozzátette, hogy ez persze használattól függ. Nyilván, gondoltam, hiszen például rövid távon hidegben, ugye az ilyenkor szokásos megnövekedett benzines fogyasztáshoz képest is látványos plusz E85 fogyasztás tud produkálni egy-egy járgány.

Igen ám, de addig-addig olvasgattam fórumokat, hogy egy számomra eddig ismeretlen, egészen új jelenséget fedeztem fel a sorok között. Ahogy egyre több az eladott átalakító, egyre több a Hondás is, aki panaszkodik a látványos fogyasztási adatok miatt. Ekkor olvastam a meglepő instrukciót: 

Pörgesd jobban!

Panaszos emberünk hozzám hasonlóan általában nyugodt, Hondához képest eszement lapos vezetési stílust produkál: 2000-2500 között már felvált. Már hallom a felhördülő Honda fan hadat, "5000 alatt csak pirosnál legyen a motor!", és hasonlók.

A fórum tanúsága szerint emberünk megfogadta a tanácsot, és lám, furcsa módon érezhetően csökkent a fogyasztása. Ezen felbuzdulva érkezett még pár hozzászóló, aki ugyanerről a jelenségről számolt be. 

Ez a dolog teljesen passzol ahhoz, amit én tapasztalok. Városban, ahol szépen elváltogatok 2000-3000 között, a túlfogyasztásom kb 30%. Viszont autópályán, ahol egyáltalán nem váltogat az ember, viszont tartósan 3500-4000 körüli fordulaton járatja a motort, na ott 26-27% körüli az extra üzemanyagigény.

Hogy miért van ez? Nem teljesen értem a dolgot, de gondolom valahogy az "alul semmi, felül odab@asz" motorkarakterisztikával van összefüggésben. Így viszont nyilván nem kizárólagos Honda jelenség, de mindenképpen a Japán közeli gépekre lehet igaz.

 

"Gyere pörögj, míg bírsz!"

 

 

Címkék: fogyasztás teljesítmény költség etanol bioetanol e85 átalakított autó

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr972730796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása