2010.08.25. 16:06

A héten jártam Pécsen M6-oson és igencsak meglepő etanol-fogyasztási értékeket produkált a gép.

Azt hiszem korábban már írtam róla, hogy visszavettem 20%-ra a fő dúsítási arányt.
Nos úgy tűnik nem volt jó ötlet. 12 liter autópályán GPS szerint 125-130-cal. Ez kb 40%-os extrát jelent, azaz olcsóbb lett volna az utam ha benzinnel megyek.
És miért van ez?
Mert az autók önmagukban is képesek szabályozni a felhasznált üzemanyag mennyiségét. Például ha érzi, hogy szegény a keverék, ad bele még. De mennyit? Ez az amit csak a gyártó tudna megmondani, és nagyon könnyen elő tud fordulni a fenti eset, mikor a szegényített keverék eredménye az lesz, hogy az autó annyival több üzemanyagot követel ki magának, ami már igencsak fájó.
Ezek alapján, ha nem lefelé, hát felfelé próbálkozunk, hátha az jobb lesz. Így lett az alapbeállított 22, majd a leszállított 20%-ból 24%-os E85 extra dúsítás.
És láss csodát, tütü ismét életre kelt. Határozottan egészségesebb indulás és fokozott életkedv :)

Add meg a gépnek amit kér, te is jobban jársz.

 

Címkék: fogyasztás mérés etanol bioetanol e85

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr342620208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása