2010.07.11. 22:22

A napokban többször is méregettem a bioetun átalakító kütyüvel. Logoltam, táblázatkezeltem, adatfeldolgoztam, diagramot gyártottam, diagramot bambultam, gondolkodtam... egyes mérési eredmények alapján arra jutottam, hogy bizony mégiscsak túl sok az etanol indításkor, nem túl kevés. Mint utólag kiderült balga módon erre a következtetésre egy nem teljesen hideg állapotban végzett mérés eredményeiből jutottam. Így történt az hogy én bizony kikapcsoltam - azaz 0 másodpercre vettem - az indítózás utáni fázis hosszát. Ez ugye pont arra jó, hogy az első - indítási - fázis után, mikor az önindító már nem teker, még pár másodpercig extra mennyiségű etanolt juttatunk a motorba, mert az hideg és az üzemanyag rendszer rögös útvesztőin az alkohol könnyebben lecsapódik mint a benzin, és így nagy része elvész.

Szóval ma délután már indítózás utáni fázis nélkül kűködött a verda, aminek meg is lett az eredménye:
 


Itt a kék csík az etanol dúsítás mértéke %-ban, a piros csík a fordulatszám (a szép grafikon érdekében 10-zel osztva :)

Látható, hogy az első 10 másodperc (6 és 26 között) elég kritikusan telt. 9-nél még egy elég érdekea 0 rpm is befigyelt - ez nyilván valamiféle mérési hiba.


A mostani TODO lista:

- indítózás utáni fázis 10 másodpercre állít

- főkompenzációs paraméterrel játszik
Üzemmeleg motorral játszunk, hogy ne befolyásoljanak extra paraméterek
122 % -> lejjebb próbálkozni már csak azért is mert akkor kevesebbet fogyasztunk :)

- indítózási fázis paramétereivel játszik
Itt kb azt lehet meghatározni, hogy milyen hőmérséklet mellett milyen E85 túldúsítást alkalmazzunk
Ezt a legjobb lenne mindig hideg motorral. El fog tartani egy darabig :S

 

Címkék: mérés etanol bioetanol grafikon e85 dúsítási arány átalakított autó

A bejegyzés trackback címe:

https://e85-project.blog.hu/api/trackback/id/tr242620198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása